Onze Showroom in Apeldoorn is geopend! Bel voor een afspraak naar: 02 402 3073

Toggle Nav
Vivera België Nederlands Vivera Nederland Nederlands

Onderwerp

Terug naar onze klantenservice

Onze garanties

14 dagen op zicht

U ontvangt uw bestelling 14 dagen op zicht in huis. Mocht u niet tevreden zijn over het Vivera waterbed (of onderdeel) dan kunt u alles in de originele verpakking, zonder opgaaf van reden, retour sturen naar Vivera. Wij storten het aankoopbedrag terug zodra wij het product hebben ontvangen.

90 dagen op proef

U kunt 90 dagen proefslapen op uw nieuwe waterbed. Zo merkt u bijvoorbeeld of de stabilisatie optimaal is voor uw wensen en of u überhaupt lekker op een waterbed slaapt. Bent u niet tevreden, dan stuurt u het product retour. Van het aankoopbedrag wordt dan € 150 ingehouden. Het restant ontvangt u retour op uw rekening.

Let op: Voor beide garanties geldt, dat de kosten voor het retour zenden en de eventuele kosten van een monteur niet worden vergoed.

10 Jaar Garantie

Bij een Vivera Waterbed kunt u rekenen op de hoogst mogelijke kwaliteit. In plaats van het inkopen van ongecontroleerde materialen of onderdelen van dubieuze kwaliteit, ontwikkelt Vivera in tegenstelling tot veel andere waterbedleveranciers in een eigen beheer. Alle waterbedden zijn door Vivera zelf ontworpen. Alle onderdelen zijn optimaal op elkaar afgestemd en onderworpen aan strenge controles. Hierdoor kan Vivera zich meten met de beste waterbedmerken van Europa.

Als u een waterbed(onderdeel) koopt bij Vivera, kunt u rekenen op de beste garanties. Hieronder ziet u waar de garanties betrekking op hebben.

  • 10 jaar garantie op de lasnaden van het watermatras
  • 5 jaar garantie op de verwarming Carbon Heater
  • 2 jaar garantie op de veiligheidsvoering, schuimrand, tijk, bodem en meubelopties

De garantie is onderworpen aan de volgende voorwaarden:

De garantietermijn gaat in op de datum die vermeldt staat op de faktuur. Voorwaarde is wel dat onze plaatsingsinstructies en onderhoudsadviezen correct gevolgd zijn en dat er sprake is van normaal huishoudelijk gebruik.

Indien zich materiaal- of fabricagefouten voordoen, verplicht Vivera zich zulke fouten gratis te herstellen volgens deze garantievoorwaarden. Indien het defect niet hersteld kan worden, vervangt Vivera het product binnen de garantietermijn zonder kosten door hetzelfde, of indien niet meer leverbaar, door een gelijkwaardig product. Indien producten worden gerepareerd of vervangen tijdens de garantieperiode, wordt de oorspronkelijke garantieperiode niet verlengd. Schade die het direct of indirect gevolg is van de fout valt niet onder de garantie. Bij een garantie worden eventuele montagekosten niet vergoed.

Aanspraken op garantie of gebreken/beschadigingen ontstaan door ondoelmatig handelen (bijvoorbeeld overbelasting), verkeerd of ondoelmatig gebruik of door normale slijtage worden uitgesloten. Veranderingen in materiaal die de functionaliteit van het product niet aantasten vallen niet onder de garantie. Combinaties met niet-Vivera producten kunnen, afhankelijk van de aard van de klacht, tot beperkingen in de garantie-aanspraak leiden.

Een aanspraak op garantie kan alleen worden gedaan onder overlegging van een aankoopbewijs (bijv. originele factuur). De garantie is alleen geldig voor de oorspronkelijke koper.

De garantie voor het watermatras is enkel geldig indien iedere 6 maanden de door Vivera aanbevolen conditioner aan het water van het watermatras werd toegevoegd en het vinyl tweemaandelijks werd gereinigd met de door Vivera aanbevolen cleaner. U dient de aankoop hiervan te registreren. Dit doet niet af aan de wettelijke garantie.

Wettelijke garantie

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.Hiernaast hanteren wij voor sommige producten ook een eigen garantie (zoals hierboven omschreven) of is de fabrieksgarantie van toepassing. Deze garanties doen niets af aan de wettelijke garantie